Zeneszerzés

Hangjegyek, dallamok, hangszerek

» 2008.11.23. 01:12

[quote]Porcupine

...

[/quote]

Ettől teljesen elérzékenyültem...:D

 

Amúgy szerintem teljesen igazad van. Olyan, mint amikor csomó dobos azt hiszi, jazzdobos attól, hogy 4/4 re rá tud játszani 6/8-ot... énis rá tudok, mégse vagyok az.

 

Sosem értettem mi olyan g*ci neház a zeneelméletben sokaknak...tök logikus, értelmes, csak meg kell tanulni...nem kellenek ide csoda módszerek, csak fül, meg egy kis ész... Ez még mindíg lóf@sz a Schrödinger-egyenletekhez képest pl.:D

speak ov me not as one
speak ov me not as none
speak ov me not at all
for I am continual
2omath
Újonc
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2007.09.24. 21:38
Tartózkodási hely: Gyöngyös

» 2008.11.22. 21:02

[quote]Lucifer666

Gondoltam,hogy lesz hasonló hozzá szólás.Csak halkan jegyzem meg,hogy nem írtam olyat,hogy kottából Jazzt játszót valaki.Kottából komoly zenét játszottunk a 4. nap végén.Nem gyorsan,lassan de pontosan és kottából olvasva nem pedig gyorsan megtanultuk és fejből játszottuk le.Amúgy én szólógitáron játszom elég régóta és engem csak a kíváncsiság hajtott el erre a szemináriumra.Voltak komoly zenészek is akik ugyan csak tanultak vagy pedig kaptak választ az eddig válaszolatlanul maradt kérdésekre a zeneelméleten belül.PL:Hogy lett a zongora kotta 2 ötvonalas kotta,Mért nevezikKözép C-nek a közép C-t,mire jó a kvintkör és ki találta ki (lehet,hogy meglepödnél) stb.Rengeteg olyan kérdésre kaptunk választ amire egy átlag zenetanár nem tud válaszolni.::happy::

 Az utolsó kijelentésed "Viszont hogy jazz-t nem játszik első órán egy kezdő, azt abszolút látatlanban aláírom." kicsit elhamarkodott volt szerintem.Helyedben nem fogadnék olyan dologra amit nem ismersz,vagy számodra hihetetlen.::smile::

Ebben a 4 napos szemináriumban több mint 40 éves kutató munka van.(egy kis infó )

 

.


[/quote]

Biztos vagyok benne, hogy tudnának újat mondani, nem erről van szó. Valóban nem írtál olyat, hogy kottából játszott jazz-t - nekem elég volt, hogy játszott (legalábbis ezt írtad).

Amúgy nem kötözködésből, de az én tanulmányaimban nem találtam "közép C"-t sehol, viszont találtam (kis C-t, nagy C-t, egyvonalas-, kontra- és ilyen C-ket például). Viszont a letölthető tananyag szerint nem hangokban és félhangokban gondolkodtok, hanem valami számolós rendszerben - ha ez így van, hogyan magyaráznak meg egy kvintkört? És amúgy mi az, hogy "mire jó"? A kvintkör az nem "mire jó", hanem egész egyszerűen (és lebutítva) C-ről  kvintjenként fölfelé épített dúr hangsorok a "két egészhang - egy félhang - három egészhang - egy félhang" egyszerű szabályai alapján (tananyagom szerint a rendszer görög eredetű, matematikai alapokon nyugszik, ha jól emlékszem Arisztotelész munkája*). A különböző fokokról ezek elindítva a modális hangsorok (szintén görög elnevezés alapján), tercépítkezésenként ebből lesznek a hármas-négyes hangzatoktól egész a 11-es/13-ak akkordokig. Módosításokkal elérhetők egyéb skálák és azok móduszai, ezek fokainak és a dúr modálisainak is fokonként van funkciója amit harmóniarendbeli sorrendbe teszünk, illetve szabályszerűen megcserélhetünk (és így tovább egészen a tritónusz-párhuzamon alapuló tengelyrendszerig, legalábbis én eddig tudom, de tovább is van). Neked, mint jó néhány éve gitározó valakinek, ezt nyilván nem nehéz megérteni. Ezek után azért felmerül bennem a kérdés, hogy hogyan magyarázzák, hogy "mire jó". Hát ez nem jó valamire szerintem, ez egy szabály, mint a magyar nyelvben a szabályok, mondattani rendek, helyesírás, de azért érdekelne, hogy az előadás szerint mire jó.

*Ehhez utólag fűznék hozzá valamit: akkor ráadásul ez csak elméleti volt, ugyanis nem gondolkodtak sem tonalitásban, sem tizenkét fokúságban, sem diatónikusan egyáltalán. Na hát aztán.

Továbbá: marhára megvédenék nem kevés zenetanárt: akikkel én találkoztam, azok nemcsak azt tudják neked elmesélni, hogy miért kétszer öt vonal a kottaírás alapja zongorára, hanem hogy miért ÖT vonal például, miért nem HÉT. Fogadok erről nem volt szó. Én járok egy un. zenetörténet órára, a tavalyi tananyag része volt, hogy hogyan alakult ki a kottaírás, ki alkotta meg, milyen hiányosságai voltak satöbbi. Ezek fontos dolgok. De ne felejtsük el: ez érdekesség, kvízkérdés a legyen ön is milliomosban, nem konkrét zene/hangszertanulás, nem annak a szoros része, szóval ezzel kár fölvágni. Örülök, hogy ilyet is tanítanak, de ez töri. Kell, de nem ahhoz, hogy fizikailag jól megfogj egy Db 9b 11#-et.

A tanárok pedig: volt köztük éppen húszéves tehetség, és van köztük 60 fölötti zenész. Szvsz a mi sokak által ótvarnak titulált kőbányainkban ezeket bármelyik negyedikes, de megkockáztatom: bármelyik harmadikban végző diák előadja. Azon kívül jelezném, hogy a nem mai kiadású Keszler Lőrinc könyvben ezek szintúgy benne vannak, mindenki számára elérhető, el kell menni egy Rózsavölgyibe 3000 Ft-ért megvenni.

Aztán: az utolsó kijelentéssel nincs alapom vitatkozni: valóban te voltál ott az előadáson, nem én, felvétel meg nincs a kezdőkről, ahogy "jazz-t játszanak". Nem akarok flame lenni, sem személyeskedő, kérlek nézd el nekem: de ha fenntartod a véleményed, ezek után minimum megkérdőjelezem a zenei minőségre való törekvésed, ha neked jazz egy kezdő zongorista játéka BÁRMELY tekintetben. A jazz zongorista (ahogy a zongoristák általában) tisztában van a zeneelmélettel, szándékosan és ízzel, érzéssel játszik, rutinnal, improvizációval és megmondom őszintén állatira kétlem, hogy egy kezdő ezek bármelyikére képes négy óra szeminárium után. Én harmadik év zongoratanulás után akkor számodra valószínűleg hangversenyzongorista lennék. Pedig nem vagyok az, elhiheted. Pedig még gyakorolok is.

Továbbá (ezt muszáj bemásolnom): "pontosan és kottából olvasva nem pedig gyorsan megtanultuk és fejből játszottuk le" - hát ez csak annak érdekes, aki kontármódra kezd zenélni. Ez egy általános iskolásnak, aki zenét kezd tanulni, evidens. Magyarul korrektül tanítják a zenét a szemináriumon e tekintetben. Nem is ezzel van a gondom, hanem hogy te ezt újdonságnak tartod.

És hogy hol az a csodamódszer...?

A csodamódszer kérlek ott van, hogy csoportban ültök nem kevés pénzért egy órán, akiket érdekel az anyag. Ott vagytok négy napot, gondolom reggeltől estig, és garantálom, hogy sokat fejlődtök, foglalkoztok vele. A furcsa számomra az, hogy nem azt látod, hogy erről te tehetsz, hanem a szeminárium: ha otthon is ilyen odafigyeléssel tanulnál, és járnál mondjuk egy (jobbféle) magántanárhoz, ugyanezt megkaphatnád. Az előadáson van sikerélmény, sok érdekes információ, amit például ki lehet írni a NW fórumra, ezek jó dolgok.

De szeretném jelezni, hogy egy nyelvet sem lehet alaposan megtanulni négy nap alatt. A zenélés egy komplex manipuláció, egy dolog fejben marhára ott lenni egy zenélésnél, de még egy dolog a többi testtagodnak ott lenni. Az a része sport, izomfejlesztés, és ez bizony éveket vesz igénybe. Együttjátszani meg még sok minden mást igényel.

Elhiszem a 40 éves kutatómunkát, a mi tananyagunkban pedig kb 2000 év kutatómunka van (és a tiétekben is). Hidd el nekem, hogy négy nap alatt nem lehet megtanulni zenélni. EL LEHET KEZDENI. Lehet löketet kapni, inspirációt a gyakorláshoz. De jazz-t zongorázni, azt nem. Gitározni se. Se ízléssel, se anélkül. Egy újszülött se négy nap alatt tanul meg beszélni, pláne írni-olvasni. Különösen nem egy irodalmár szintjén.

Porcupine
Újonc
 
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2005.10.29. 02:03
Tartózkodási hely: Budapest

» 2008.11.22. 16:16

nyilván itt azon van a hangsúly, hogy milyen szinten tanít meg ez a szeminárium zongorán játszani egy nap után... egy egyszerűbb kétszólamút, sőt, jóképességű hallgatók esetén háromszólamú művet is el lehet játszani a nap végére. csakhogy ez nem jelenti automatikusan azt, hogy akkor az illető innentől kezdve tud kottából játszani. mert ahhoz, hogy ez rutinná váljon, rengeteg gyakorlás szükséges.(lásd még: cipőfűzés, késsel-villával evés stbstb. ez ugyanolyan: gyakorlással fejleszthető készségszintre)

 bizonyára ez a szeminárium jó alapokat tehet le, de ha vki jó zenész akar lenni, akármennyire is szeretné, NEM kerülheti ki a sokévnyi kitartó (és igen: nehéz) munkát. SZVSZ.

 

Fereste
Haladó
 
Hozzászólások: 502
Csatlakozott: 2004.08.29. 22:23
Tartózkodási hely: Budapest

» 2008.11.22. 12:17

[quote]Porcupine

Persze hogy. Hát a koszos Oscar Petersonok meg Jelly-Roll Mortonok is tudtak jazz-t játszani, hát még ha így tanultak volna - ugyan már, könyörgöm! Nyilvánvaló, hogy baromi szkeptikus vagyok az egész "új" módszerrel kapcsolatban, de azért szerintem ez elég erős túlzás, hogy "jazz-t játszani". Jazz-t játszani nem kottából szokás, jegyezném meg, és szvsz ha végiggondolom jazz-t játszani Magyarországon igen kevés zongorista tud (jól).

Megmondom őszintén, jó dolognak tartom, hogy széles rétegnek lehetővé teszik a zenetanulást, olyanoknak is, akiknek későn jutott eszébe, vagy csak hobbiként foglalkoznának vele. Marhára tudom támogatni, pláne, hogy én is ebben veszek részt. De én amit eddig ebből a tananyagból láttam, abban nagy megfejtések azért nem voltak.

Valamiért a nem zenélők őrült misztikusnak tartják ezt az egész hangszer-kérdést. Nem mondom, hogy könnyű jól zongorázni (nem az), vagy bármilyen hangszeren jól játszani, de egy hétéves képes az első komolyabb odafigyelős órán kottából játszani nagyon alap darabokat. Egy kezdő tizen-huszonévesnek annyi előnye van, hogy koncentráltabb figyelemmel képes követni egy előadást (évek iskolarutinja), valamint talán a kézkoordinációja is szándékosabb. De azért nem kell meghalni, mert első órán valaki egy alap-kvint basszussal elkísér egy hármashangzat bontást. Aki akarja (és aki befizeti a tanóra árát, az valszeg akarja), és eleget próbálja, tuti menni fog. Pozitív dolognak tartom, hogy nem állítja be megérthetetlennek a zeneelméletet és a hangszeres sikerélményre fektetik a hangsúlyt, mert szerintem is ez lenne a lényeg.

Viszont hogy jazz-t nem játszik első órán egy kezdő, azt abszolút látatlanban aláírom. Azért az egy kicsit komolyabb műfaj annál. Még azt is csodagyereknek tartanám, aki C-ben egy 1-4-5-1 blues kört ellenmozgással, pontosan eljátszik egyetlen előadás után.

[/quote]

Gondoltam,hogy lesz hasonló hozzá szólás.Csak halkan jegyzem meg,hogy nem írtam olyat,hogy kottából Jazzt játszót valaki.Kottából komoly zenét játszottunk a 4. nap végén.Nem gyorsan,lassan de pontosan és kottából olvasva nem pedig gyorsan megtanultuk és fejből játszottuk le.Amúgy én szólógitáron játszom elég régóta és engem csak a kíváncsiság hajtott el erre a szemináriumra.Voltak komoly zenészek is akik ugyan csak tanultak vagy pedig kaptak választ az eddig válaszolatlanul maradt kérdésekre a zeneelméleten belül.PL:Hogy lett a zongora kotta 2 ötvonalas kotta,Mért nevezikKözép C-nek a közép C-t,mire jó a kvintkör és ki találta ki (lehet,hogy meglepödnél) stb.Rengeteg olyan kérdésre kaptunk választ amire egy átlag zenetanár nem tud válaszolni.::happy::

 Az utolsó kijelentésed "Viszont hogy jazz-t nem játszik első órán egy kezdő, azt abszolút látatlanban aláírom." kicsit elhamarkodott volt szerintem.Helyedben nem fogadnék olyan dologra amit nem ismersz,vagy számodra hihetetlen.::smile::

Ebben a 4 napos szemináriumban több mint 40 éves kutató munka van.(egy kis infó )

 

.


Lucifer666
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.11.19. 09:34

» 2008.11.22. 01:15

[quote]Lucifer666

Kis érdekességként az első nap végén mindenki tudott JAZZ-t játszani zongorán,még egy teljesen kezdö is!::grin::

 

[/quote]

Persze hogy. Hát a koszos Oscar Petersonok meg Jelly-Roll Mortonok is tudtak jazz-t játszani, hát még ha így tanultak volna - ugyan már, könyörgöm! Nyilvánvaló, hogy baromi szkeptikus vagyok az egész "új" módszerrel kapcsolatban, de azért szerintem ez elég erős túlzás, hogy "jazz-t játszani". Jazz-t játszani nem kottából szokás, jegyezném meg, és szvsz ha végiggondolom jazz-t játszani Magyarországon igen kevés zongorista tud (jól).

Megmondom őszintén, jó dolognak tartom, hogy széles rétegnek lehetővé teszik a zenetanulást, olyanoknak is, akiknek későn jutott eszébe, vagy csak hobbiként foglalkoznának vele. Marhára tudom támogatni, pláne, hogy én is ebben veszek részt. De én amit eddig ebből a tananyagból láttam, abban nagy megfejtések azért nem voltak.

Valamiért a nem zenélők őrült misztikusnak tartják ezt az egész hangszer-kérdést. Nem mondom, hogy könnyű jól zongorázni (nem az), vagy bármilyen hangszeren jól játszani, de egy hétéves képes az első komolyabb odafigyelős órán kottából játszani nagyon alap darabokat. Egy kezdő tizen-huszonévesnek annyi előnye van, hogy koncentráltabb figyelemmel képes követni egy előadást (évek iskolarutinja), valamint talán a kézkoordinációja is szándékosabb. De azért nem kell meghalni, mert első órán valaki egy alap-kvint basszussal elkísér egy hármashangzat bontást. Aki akarja (és aki befizeti a tanóra árát, az valszeg akarja), és eleget próbálja, tuti menni fog. Pozitív dolognak tartom, hogy nem állítja be megérthetetlennek a zeneelméletet és a hangszeres sikerélményre fektetik a hangsúlyt, mert szerintem is ez lenne a lényeg.

Viszont hogy jazz-t nem játszik első órán egy kezdő, azt abszolút látatlanban aláírom. Azért az egy kicsit komolyabb műfaj annál. Még azt is csodagyereknek tartanám, aki C-ben egy 1-4-5-1 blues kört ellenmozgással, pontosan eljátszik egyetlen előadás után.

Porcupine
Újonc
 
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2005.10.29. 02:03
Tartózkodási hely: Budapest

» 2008.11.19. 09:48

Üdv mindenkinek!

Gondoltam hozzá szólok Duncan féle tanítási módszerhez.Idén részt vettem A Zene Megértése Szemináriumon.Ez a tanfolyam 4 napos és lépésről lépésre halad a zeneelmélet magyarázásában.Egyszerre két hangszeren tanulnak az ott résztvevő hallgatok,zongorán és gitáron.Volt aki teljesen kezdö és volt aki már profi szinten zenélt és igen,mindenki tanult új dolgot.A 4. nap végére egy teljesen kezdö ember kottából játszott zongorán.Szerintem ez már alapból magáért beszél,hogy nem kamu dologról van szó.Kis érdekességként az első nap végén mindenki tudott JAZZ-t játszani zongorán,még egy teljesen kezdö is!::grin::

 

Lucifer666
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.11.19. 09:34

» 2008.10.17. 11:16

A H-B-s különbség nekem is nagyon tetszett. :)

Jó lenne végigolvasni/hallgtni az egész anyagot, gondolom akkor jobban kijönne, hogy tényleg egyszerűbb-e így megtanulni a zenét mint a "hagyományos" módon.

Üdv: Hrvatska, aki Rovácska!
Hrvatska
Vén róka
 
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2004.10.03. 10:15
Tartózkodási hely: Paks/Pécs

» 2008.10.17. 09:56

Annyiban jó volt, hogy végre megtudtam, hogy lett a B ből nálunk H ;)

Amúgy a "zene megértéséhez, megtanulásához kellő idő" erősen relatív. Van akinek gyorsan megy. Vagy akinek soha ... Nyilván nem az alapfokú zeneiskolák 30-40 fős szolfézsóráinak tematikája az alapegység :)

myUserbar.hu
myUserbar.hu
Avatar
kabát
Vén róka
 
Hozzászólások: 2025
Csatlakozott: 2004.10.05. 10:34
Tartózkodási hely: MNR 112.5MHz

» 2008.10.16. 20:02

elolvastam ezt a cikket, de pont azt hiányoltam belőle, h mi az a különleges módszer, amivel a zene tanítása egyszerűbbé válik. ugyanis én jelentős újdonságot nem fedeztem fel ebben..

Fereste
Haladó
 
Hozzászólások: 502
Csatlakozott: 2004.08.29. 22:23
Tartózkodási hely: Budapest

» 2008.10.16. 18:44

Ez érdekes lehet teljes anyagában!

http://www.zenetanfolyam.hu/zenemegertes.pdf

Üdv: Hrvatska, aki Rovácska!
Hrvatska
Vén róka
 
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2004.10.03. 10:15
Tartózkodási hely: Paks/Pécs

» 2008.10.15. 21:42

Ihlet az van! Tapasztalaton nem múlik! A Tudás fejlesztése,az fontos. Majd keresek egy jó tanárt,remélem van! Nem szeretnék gagyi zenét irni ezért nekem is fontos lenne a szint!
SDG!
materichard
Újonc
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2008.09.22. 15:26
Tartózkodási hely: Debrecen

» 2008.10.15. 17:54

Netes oldal... hmm... Kétlem, hogy ezt neten meg lehetne tanulni. Három dolog kell hozzá. Ihlet, tudás és tapasztalat. Tapasztalni zenét hallgatva lehet. Tudni... nos mily meglepő tanulással. Ihlet meg vagy van, vagy nincs. Zenét nem lehet parancsra írni :) A tudás megszerzéséhez meg érdemes tanárt megkeress. Jobb ezt élőszóban, gyakorlatban tanulni.
myUserbar.hu
myUserbar.hu
Avatar
kabát
Vén róka
 
Hozzászólások: 2025
Csatlakozott: 2004.10.05. 10:34
Tartózkodási hely: MNR 112.5MHz

» 2008.10.15. 13:06

Most kezdtem el zenét és szöveget irogatni és azt mondják elég jó!Viszont nem vagyok képezve e téren.Nem szeretném alacsony szinten csinálni. Esetleg nem tudnátok e valami irodalmat ajánli ezzel kapcsolatban, vagy valamilyen netes oldalt?

SDG!
materichard
Újonc
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2008.09.22. 15:26
Tartózkodási hely: Debrecen

» 2006.09.29. 16:01

Ez a régebbi téma engem is érdekel, az, hogy milyen sorrendben szerez zenét. Nálam (még csak próbálkozom, kevés ideje foglalkozom zenével, de néha jönnek a dallamok) első a szöveg, aztán próbálok rá kiagyalni vmi dallamot, és ahhoz kíséretet. De párszor előfordult, hogy zenésztársaim témáira jutott eszembe vmi énekdallam. Annak az az előnye, hogy a kíséret sem lesz túl szimpla, hanem az is dallamos, nem úgy mintha én próbálnék az ének alá prüntyögni valamit. ::grin::

Még hátravan a barátkozás a Guitarproval. Eddig a párom szokta bekottázni a cuccot. Ő is zenél, ketten együtt már majdnem kiteszünk egy tehetséges, képzett zenészt. ::grin::

Elysia
Újonc
 
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2006.04.04. 10:57
Tartózkodási hely: Budapest

» 2006.06.10. 17:57

Kihaltunk, kihaltunk...

Addig itt v an pár szerzeményem(Midik és Guitar Prok)
http://rapidshare.de/files/22710971/_2006__Szebenyi_Daniel.zip.html

Ha érdekel titeket szedjétek le.
heloween
Újonc
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2005.11.20. 08:37
Tartózkodási hely: Bp.

» 2006.01.05. 00:28

Hanyatt is vágodtam, ha ugyanaz lett volna...
Saram
Újonc
 
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2005.10.23. 19:31
Tartózkodási hely: Pöstön

» 2006.01.05. 00:28

[quote]Saram írta:

Marschalkó Zoltán.
Ismered? [/quote]
Akkor nem... Csak ez a duma ez ismerõs volt:D Majdnem ugyanezt mondta az enyém is anno:D
"Many are we
Who gather at the smell of blood
Many are we
Who gather at the sight of war"
LLannerbach
Újonc
 
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2005.07.14. 21:01
Tartózkodási hely: OrkYork

» 2006.01.05. 00:05

Marschalkó Zoltán.
Ismered?
Saram
Újonc
 
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2005.10.23. 19:31
Tartózkodási hely: Pöstön

» 2006.01.05. 00:04

[quote]Saram írta:

Mondjuk nagy trükk, hogy a negyedik fok elõtt játszanak be egy domináns harmóniát, ami valójában az elsõ fok, így a hallgatóságban egy csepp zavar lesz. De ahhoz mellé általában major7-el használják az elsõfokokat a szám többi részén. Meg ez is inkább blues/ klasszikus rock-ban fordul elõ. [/quote]
Ki a tanárod? Csak mert ez a duma krva ismerõs:D komoly...
"Many are we
Who gather at the smell of blood
Many are we
Who gather at the sight of war"
LLannerbach
Újonc
 
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2005.07.14. 21:01
Tartózkodási hely: OrkYork

» 2006.01.04. 23:59

Mondjuk nagy trükk, hogy a negyedik fok elõtt játszanak be egy domináns harmóniát, ami valójában az elsõ fok, így a hallgatóságban egy csepp zavar lesz. De ahhoz mellé általában major7-el használják az elsõfokokat a szám többi részén. Meg ez is inkább blues/ klasszikus rock-ban fordul elõ.
Saram
Újonc
 
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2005.10.23. 19:31
Tartózkodási hely: Pöstön

» 2006.01.04. 23:52

[quote]Saram írta:

Jajaj. Nem azt nem oda irtam. Az az egyéni ambinicióm. Én úgy irtam, hogy a rockban 7es durokat használnak(elsõ fokon is). Én meg blues-pentaton skálát inkább. A metálos cucchoz irtam, hogy a kvintek adják meg a flazirokat. A Nightwishnél azt értettem, hogy a terceket belejátsza szinti, amit a gitár kihagy, és így nem az énekbõl derül ki csak az elõjegyzés.
Vagy most mire gondolsz? [/quote]
Erre. Amúgy. 7 es dúrok.. jaja.. igen, szóval domináns akkordot nyomatnak mindenhová (VERTIKÁLISAN domináns, nem lineárisan...), aztán váltogatják a pentatonokat, hexatonokat, Mixolydokat, mollokat. Alap blues.
"Many are we
Who gather at the smell of blood
Many are we
Who gather at the sight of war"
LLannerbach
Újonc
 
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2005.07.14. 21:01
Tartózkodási hely: OrkYork

» 2006.01.04. 22:39

Jajaj. Nem azt nem oda irtam. Az az egyéni ambinicióm. Én úgy irtam, hogy a rockban 7es durokat használnak(elsõ fokon is). Én meg blues-pentaton skálát inkább. A metálos cucchoz irtam, hogy a kvintek adják meg a flazirokat. A Nightwishnél azt értettem, hogy a terceket belejátsza szinti, amit a gitár kihagy, és így nem az énekbõl derül ki csak az elõjegyzés.
Vagy most mire gondolsz?
Saram
Újonc
 
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2005.10.23. 19:31
Tartózkodási hely: Pöstön

» 2006.01.04. 22:33

Félre ne érts, nem kioktatni akarlak. Blues körre gondolsz? Azzal nehezen fog Nightwisht-Edguyt komponálni...
"Many are we
Who gather at the smell of blood
Many are we
Who gather at the sight of war"
LLannerbach
Újonc
 
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2005.07.14. 21:01
Tartózkodási hely: OrkYork

» 2006.01.04. 22:12

A zenében a 7es a kisszeptim röviditése, a dur skála meg dur skála. Most tök mindegy, hogy irom le az a lényeg, hogy értsék, meg, hogy tudjam használni...
De nem akartam domináns7 est mondani. Mert itt nem 5.fokként fog fellépni hanem a tonikai 1sõ fokon! Azért mondtam dúr7 est...
Saram
Újonc
 
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2005.10.23. 19:31
Tartózkodási hely: Pöstön

» 2006.01.04. 21:43

Huhh. Az nem dúr7 mert olyan nincs. Van A7, az pl. amirõl te beszélsz. van major7, amiben nagy szeptim van. van domináns7 amiben kis szeptim van.
Ezek után mindenkinek javasolnék pár év zeneelméleti továbbképzést, mielõtt itt osztjátok az észt ::wink::
És Dúr 7 akkord!!!!!!! Amirõl pl. beszélhetsz, hogy "dúr 7 skála", hogy dúr skála+kis szeptim, az a MIXOLYD skála...

hogy segítsek is: Nightwish nagyrésszt moll, tonika ugrásokkal, szubdomináns-domináns-tonika zárlatokkal. Nem egy nagy poén.. nagyrészt VI-IV-V, VI-IV-I váltásokkal, akkordkörökkel.
"Many are we
Who gather at the smell of blood
Many are we
Who gather at the sight of war"
LLannerbach
Újonc
 
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2005.07.14. 21:01
Tartózkodási hely: OrkYork

ElőzőKövetkező
cron