Rettegjünk!

Mozgókép-(topic)-alapítvány

» 2006.01.04. 20:39

Újra megnéztem a Doom-ot, és rájöttem, hogy az FPS jeleneten kívül semmirõl nem szól... nem is tudom, hogy elsõre miért tetszett...
"Step after step, we try controlling our fate, when we finally start living, it's become too late..."
Dani
Vén róka
 
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2005.01.20. 20:20
Tartózkodási hely: Be - Tesz város

» 2006.01.04. 19:48

Végre sikerült beszereznem a Doomot és megnézni. Nekem nagyon tetszett annak ellenére hogy sok helyen lehúzták. Az 5 perces fps jelenet tényleg nagyon jó benne, csak kicsit kevés volt benne a szörny. ::grin::
Kane
Haladó
 
Hozzászólások: 639
Csatlakozott: 2005.07.08. 10:29

» 2006.01.03. 16:43

Az elején félelmetes volt, de utána ellaposodott az egész. Fõleg a vége. Ez ilyen egyszer megnézhetõ film.
"Step after step, we try controlling our fate, when we finally start living, it's become too late..."
Dani
Vén róka
 
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2005.01.20. 20:20
Tartózkodási hely: Be - Tesz város

» 2006.01.03. 12:22

Igen, miután ezt itt elolvastam, megbizonyosodtam róla, hogy nálad is nagy pszichológiai változásokat okozott eme film. :D
Nyikk.
Avatar
Kingfisher
Vén róka
 
Hozzászólások: 2578
Csatlakozott: 2004.08.29. 21:00
Tartózkodási hely: Bp. - Nyóc.

» 2006.01.03. 02:10

Egy téma a horrorisztikus, a thriller-jellegû, és minden egyéb, komoly pszichológiai változásokat okozó filmalkotásnak. Kezdetnek nézzük egy ideillõ 101 perc történéseit.

Fehér zaj.

Érdekes film (aki ismer, az tudja, ez mit jelent nálam :D).
Szép csaj, meg kell hagyni. Vidám, sikeres, összejött neki. Ez már látszik az elején, tehát kell valami, ami még inkább feldobja ezt a már-már unalmasan tökéletes személyiséget, mert így nem lehet meghalni. Megoldás: ha valakinek mennie kell a vásznon, elõtte legyen terhes, hogy aztán jobban fájjon a hiánya.

Tehát szépséges csaj el, pasmag kamera elé fõmûsoridõben. Jön az ügynök. Tipikus dumája van: "Nem kell most válaszolni, van idõ, úgyis hozzám jön majd!". Hát persze. És törvényszerû, hogy nem hisznek neki, de aztán mégis úgy éli az ember tovább az életét, hogy még inkább bizonyítsa magának, hogy tényleg nem hisz neki, és aztán meglepõdik, hogy mégis igaz a dolog, és akkor mégis hisz neki. És emberünk meglátogatja. Hangyás a nagydarab, mint a képrenyõi. És persze nem hosszú életû. X évig b.zerálja a szellemeket a képládában, és pont most kell megmurdálnia, amikor ezt a filmet forgatják. És persze egészen odáig azt hittük, hogy az a Három Grácia nagyonis jól érzi magát ott a dobozban, és a világért sem jönnének ki onnan. Persze nem is látjuk õket kijönni, nehogy megtudjuk, mitõl kell félni. Kissé hülye halál, amikor valaki annyira szereti a Mónika Show-t, hogy átöleli a 30"-os tévéjét, mire az rádõl, és agyonnyomja.

Aztán jön a magánnyomozás. Emberünk megszállott lesz, vásárol 67 tévét, hátha pont a 67-es csatornán van valami áthallás a Private Gold-ra, ami csak a kétezer forinttal drágább elõfizetési csomagban van, és kevesebb tévével lemaradna róla. Szerez egy crackelt példányt az Adobe Auditon hangszerkesztõ progiból, felrakja valami nyomorék skin-nel, és addig cs.szteti a tévé képét és hangját, amíg végre valami látható/hallható lesz benne. Aztán jól megijed, hogy hû meg ha.

Gondolom te is ellenállhatatlan késztetést érzel arra, hogy a tévében látott helyekre elmenj. Pl. nézel egy útifilmet a Maldív-szigetekrõl vagy egy közvetítést a Fradi-UTE meccsrõl, és úgy érzed, bárcsak ott lennél! Na és mit csinálsz, ha árja hangyák verik az etnikumot a képernyõn? Hívod a kábeltévéseket, és jól leteremted õket, hogy nyomjanak rendes adást, vagy fölgyújtod õket. De még véletlenül sem rohansz a nagykerbe kolbászos popcornt venni, mert hallottál valami arra irányuló hangfoszlányt a zajban.

Emberünk kezd rájönni, hogy õ a Batman, de azért mégsem vesz föl hülye maskarákat. Így félelmetesebb. És beleteker Az Nagy Sors Búgócsigájába. És sikerül is neki, hát persze. De milyen áron? A Három Grácia nagyon nem örül ám neki! Kiszemelt áldozat az új nõje. Merthogy van, mert ugye valakinek ki kell segítenie az embert a mély depibõl, ha már túl mélyre zuhant. Ez is szép nõ, meg kedves is. És baromira megijed õ is, mikor látja magát az esti híradóban hangyászni.

A gyilkosság alapfeltétele, hogy a gyilkos és a gyilkolandó egy helyen legyen. A misztikus gyilkosságé pedig ezen felül az, hogy a gyilkost mi ne nagyon lássuk. De hát itt mégis. A lány mellett folyton ott van a pasi, tehát akkor miért rakjuk máshová a kamerát? De ha nincs máshol a kamera, látjuk majd a gyilkost. Ám mint kifejtettem, a gyilkost nem szabad látni. Ezért a pasmagot eltávolítjuk fogat mosni fürdõszobába el oda ám, hogy a gyilkos a stáb szeme nemláttára, sunyi és alattomos módon végezhesse dolgát. De hát mégiscsak átsuhant a nyitott ajtó elõtt, és elb.ta, mert majdnem bebukott a mutatvány. De aztán nem is a mutatvány bukott...

Na eddig ott tartunk, hogy vannak mindenféle alakok ott a túlvilágon, és sz.rul beállított tévékben és rádiókban garázdálkodnak okosan. Ám mint az elõbbi jelenet rávilágított volt, képesek a materilális világ érzékeivel felfogható formában is randalírozni, így megmagyarázható az eltûnt fél pár zokni rejtélye. Magyarán ha az ötéves kisgyerek - akinek megengedték, hogy megnézze a filmet - netán arra gondolna, hogy majd jól kikapcsolja a tévét, és akkor nem lesz semmi baj, hát súlyosan téved.

Minden városban van egy baromi nagy, több millió értékû ingatlan, amit talán sosem fognak befejezni. Az ilyen kitûnõen alkalmas különféle debil egyének ideiglenes elszállásolására. Külön öröm, hogy egy mindenféle berendezést és néhány fõfalat is nélkülözõ házikóban már a hetediken is van villany és kábeltévé.

És akkor debil elõ. Nem gondolnánk, hogy ember, pedig az. Hirtelen beugrik nekem, hogy láttam én már mindenféle skizo filmet, amiben nehéz eldönteni, hogy most kinek a melyik és miféle énjével kéne látni a világot. Aztán beugrik az is, hogy talán létezik tömegpszichózis, és ha nagyon nagon nagyon bemagyarázzák nekem, hogy ott a fölsõ gerendán áll három árnyék, akkor elhiszem. De azért az már a telekinézis határát súrolja, hogy nagy hitemben a levegõbe rántsam magam, mert a lábam köré képzelek három füstfelhõt, amik velem játszanak Szado-Barbist. Magyarul vagy én hülyültem meg, vagy az a nagy dinka egy másodállású Uri Geller, vagy tényleg kijött a Három Grácia a képládából, mert unták, hogy csak sz.r minõségû, vidéki tévék adásaiban szerepelhetnek.

A fõhõs hõsi halált hal. Az egyetlen beszámítható tanú, a fekete csaj gondolom mindent látott, de persze b.ták megkérdezni...

Összegezve: aki nem X-aktákon nõtt föl, annak azért jelenthet ez a film valamiféle áttörést a Bambihoz képest, a többieknek viszont korlátozottan ajánlott.
szergej
Gyakorlott
 
Hozzászólások: 1765
Csatlakozott: 2004.08.29. 19:40
Tartózkodási hely: Bp. VIII.

Előző
cron